Vědecko-komunikační dovednosti
Efektivní vědecká komunikace se zaměřuje na formulování složitých vědeckých konceptů do jednodušší terminologie a jednodššího jazyka tak, aby pomohla výzkumníkům a studentům ukázat důležitost jejich práce širokému spektru zainteresovaných stran. Těmi jsou další studenti, kolegové, investiční manažeři a obchodní manažeři, veřejnost a tisk. Jde o velmi dynamický obor, který vyžaduje neustále nové dovednosti díky neustálému vývoji vědeckého myšlení a technologie.
Jazykové dovednosti
Existují čtyři jazykové dovednosti, které je třeba se naučit pro úplnou komunikaci. Tyto jazykové dovednosti spolu souvisejí dvěma způsoby, a to směrem komunikace (dovnitř nebo ven – pomocí poslechu a mluvení) a způsobem komunikace (mluveným nebo psaným – čtení a psaní). Tyto čtyři dovednosti se někdy nazývají „makrodovednosti“ (dále existuijí i „mikrodovednosti“) a zahrnují například gramatiku, slovní zásobu a výslovnost. V životě se setkáte s mnoha situacemi, které vyžadují efektivní jazykové znalosti. Budování těchto dovedností vás povzbudí k tomu, abyste své cíle plnili s důvěrou.
Řízení konfliktů
Konfliktům je třeba předcházet ve správný čas, aby se zabránilo napětí a jiným nepříznivým vlivům. Řízení konfliktů zahrnuje kroky podniknuté k předcházení konfliktu ve správný čas a také k jeho efektivnímu a hladkému průběhu. Je to proces vypořádání se s (vnímanými) neslučitelnostmi nebo neshodami vyplývajícími například z rozdílných názorů, cílů nebo potřeb. Vzhledem k tomu, že konflikty jsou přirozenou součástí akademického a profesionálního prostředí, je důležité, aby zaměstnanci a studenti měli určité pochopení pro konflikty a pro jejich řešení. Existuje řada běžných způsobů, jak se s konflikty vypořádat.
Sociální interakce
uznává, že sociální dovednosti se získaávají zpravidla pomocí praxe a zkušeností, ale je možné se je i naučit. Tímto způsobem jsme „přijali chování“ v sociálních skupinách, které se liší od profesních nebo akademických skupin. Podívejte se také na informace o komunikaci.
Schopnosti skupinové diskuze
Skupinové diskuse jsou systematické, účelné, interaktivní ústní procesy a akce, kde výměna myšlenek, nápadů a pocitů probíhá systematickým a strukturovaným způsobem prostřednictvím ústní komunikace. Výměna myšlenek je důležitá u hodnocení kandidátů při postupu pro dalšího studia, při účasti na vědeckých projektech nebo v manažerských pozicích. Prostřednictvím tohoto procesu se výběrové komise snaží posoudit kandidáty do užšího výběru pro konkrétní požadované osobnostní dovednosti, jako: schopnost uvažovat, schopnost samostatně myslet a jednat, vůdčí schopnosti, komunikační dovednosti, schopnost pracovat v týmu, schopnost přebírat iniciativu a být kreativitní, flexibilita a odvaha, manažerské kvality a to, zda kandidáti dokážou mít výsledky při práci ve skupině.
Prezentační dovednosti
Prezentační dovednosti označují všechny vlastnosti, které potřebujete k předání konkrétního sdělení prostřednictvím vytváření a poskytování jasné a efektivní prezentace, ať už ve vědecké skupinové diskusi, na schůzi výboru nebo na společenském setkání. Osobní prezentační dovednosti zahrnují také váš hlas, řeč těla a to, co říkáte. Schopnost myslet, říkat, co vlastně máte na mysli, a prosadit se, to jsou velmi důležité vlastnosti. Přestože záleží na tom, co během prezentace říkáte, kolegové, studenti a další posluchači také oceňují schopnost vytvářet podpůrné materiály, jako jsou diapozitivy, krátká videa nebo jakékoli jiné vizuální nebo smyslové zážitky, které vaši prezentaci podpoří.